Re: [GNOME-TR] =?iso-8859-1?q?Gnome_T=FCrkiye_Web_Sayfas=3F_=3F=E7in_?= =?iso-8859-1?q?Tasar=3Fm?=

Merhaba Yılmaz,

On Sat, 2006-09-09 at 16:44 +0300, Yılmaz Uğurlu wrote:
> Herkese iyi çalışmalar. Geçtiğimiz dönemde Gnome Türkiye web sayfası
> için bir çalışma yapmıştık. Ancak Özgün  bir tasarıma olan ihtiyacımız
> nedeni ile sanırım güncelleme işi biraz gecikti.
> Murat Küçükgirigin arkadaşımız bizim için ufak bir çalışma yaptı,
> umarım beğenirsiniz.

Öncelikle elinize sağlık, ortada sarfedilmiş ciddi bir efor var. Bunun
için teşekkürler.

Renklerle ilgili bazı çekincelerim var. Sitenin her yerinde 32-renk
GNOME paletinden[1] renkler seçerseniz, bu renklerin birbirleriyle uyumu
için de Agave[2] isimli yazılımı kullanabilirsiniz. Benim önerim sitede
kullanılabilecek renk sayısını basitçe 3 veya 4 ile sınırlamak.

Ayrıca, GNOME projesi erişilebilirlik konusunda da önemli çaba
sarfediyor, sitedeki tüm içeriğin gözleriyle sağlık sorunu olan insanlar
(yakını/uzağı görememe, bulanık görme/astigmatizm, renk görebilme
yetersizlikleri vb.) tarafından da kolayca okunabilmesini sağlamak için
yazılar/satırlar/kutular arasında yeterli boşluk olmalı, tüm içerik
yeterince büyük yazıtipleri kullanılarak görüntülenmeli, yazıtipi olarak
da her bilgisayarda muhtemelen bulunacak Bitstream Vera,
Helvetica/Arial, Times, Tahoma/Verdana, Lucida gibi yazıtipi
ailelerinden hep birlikte uygun sırayla yararlanılabilir.

Genel olarak GNOME Human Interface Guidelines web üzerinde de oldukça
iyi iş görüyor, incelemenizin yararlı olacağını düşünüyorum. Ayrıca bunu
(tercihen Gtk+ ile yazılım geliştirebilen) birileri Türkçe'ye çevirse
harika olurdu ama sanırım henüz o kadar kaynağımız yok, GNOME masaüstü
tercümeleri bile tam ve yeterli kalitede değil.

Tekrar teşekkürler,
İyi eğlenceler,

[1] http://developer.gnome.org/projects/gup/hig/2.0/design.html#design-color
[2] http://home.gna.org/colorscheme/