[GNOME-TR] Pardus ve gnome

Merhaba,

Pardus'da Gnome ilgili sorunlarımızı bu listede çözmenin uygun olacağını düşündük. Şu an gözle görebildiğimiz sorunların listesi burada:

http://paket.dt.gen.tr/gnome-sorunlar.txt

Bunlardan en sinir bozucu olanı klavye sorunu :). Klavyede basılı tutulan tuş tekrarlanmıyor. Hatta KDE üzerinde gnome-keyboard-properties'i çalıştırdığımda bu sorun KDE'de de çıkıyor.

Konsoldaki çıktısı şöyle (açıldıktan hemen sonra hata bildirme aracı beliriyor ve uygulamanın beklenmedik bir şekilde çıktığını söylüyor) :
$ gnome-keyboard-properties

(gnome-keyboard-properties:19158): capplet-common-WARNING **: NULL GConf value: /desktop/gnome/peripherals/keyboard/repeat: possibly incomplete setup

(gnome-keyboard-properties:19158): capplet-common-WARNING **: NULL GConf value: /desktop/gnome/interface/cursor_blink: possibly incomplete setup

(gnome-keyboard-properties:19158): capplet-common-WARNING **: NULL GConf value: /desktop/gnome/typing_break/enabled: possibly incomplete setup

İkinci sorunu galiba sadece ben yaşıyorum(Fethi'de düzgünmüş). Pencere listesinde açık pencereler düzgün görünmüyor. şu ekran görüntülerine bakacak olursanız daha iyi anlayacaksınız.

http://paket.dt.gen.tr/Pardus_Gnome_Ekrangoruntuleri/jnmbkgnome2.png
http://paket.dt.gen.tr/Pardus_Gnome_Ekrangoruntuleri/jnmbkgnome3.png

Evet istediğiniz çıktılar ve sorularınız nelerdir, bu sorunlar nereden kaynaklanmıştır? Cevaplarınızı bekliyoruz. Bunlar çözülünce diğer sorunlara da geçelim :)

Bu arada Gnome'u nasıl kurduğumu da anlatayım.
Önce Pardus 1.1 alfa2 'yi temiz olarak kurdum ve güncelledim. Sonra: PolicyKit, hal , atk, intltool, libart_lgpl paketlerini pardus-devel deposundan ve playground deposundan derleyerek en güncel hallerini kurdum. Ardından şu iki komutu vererek bütün gnome'u derledim ve kurdum:

pisi ar playground http://svn.pardus.org.tr/pardus/playground/pisi-index.xml.bz2
pisi em desktop.gnome

Gnome'a geçebilmek için kdmtheme'ı değiştirmek gerekiyor bu yüzden

sed -i 's/pardus/circles/g' /usr/kde/3.5/share/config/kdm/kdmrc

komutuyla circles temasını seçtiğimiz zaman kdmyi kullanarak gnome girişi yapabiliyoruz.

http://paket.dt.gen.tr/Pardus_Gnome_Ekrangoruntuleri/