Re: [GNOME-TR] stock icon

On Tue, 2005-07-26 at 12:33 +0300, Bekir SONAT wrote:
> SalÄ 26 Temmuz 2005 12:17 tarihinde, Baris Cicek ÅunlarÄ yazmÄÅtÄ:
> x-x-x-x-x-
> >

>  HÄmm, o halde gnome-tr sÃzlÃÄÃne bir girdi saÄlamalÄ.
Gnome sozlugu aslinda bu acidan cok geride kaldi. Daha etkilesimli bir
sozluk olusturmanin bence vakti geldi de geciyor bile. Kullanicilarin oy
kullanabilecegi, kelimlerin turkce karsiliklari yaninda ne anlama
geldiklerini (yani gercek anlamda sozluk) anlatan bir yapi olusturmak ya
da uyarlamak (mevcutlardan) cok iyi olur gibime geliyor.

Bu konuda one cikan arkadaslar olur mu bilemem, ancak benim vaktim buna
el vermiyor. Aslinda guzel bir proje olarak da ortaya konulabilir bu tip
bir uygulama, eminim diger ceviri gruplari da bu tip bir araci kullanmak
isterler. Ancak tabi ki oncelikle kendimiz icin yapmaliyiz.

> Ama bana soÄuk gelen bir Åey var.
>  Beynim "evet" diyor kalbim "hayÄr".
>  Ama hep, "en-bir-son kullanÄcÄ bunu okuduÄunda-duyduÄunda ne dÃÅÃnÃr - ne
> algÄlar?" diye kastÄÄÄmdan herhalde.
Bu biraz aliskanlik meselesi. Terim olustururken onemli olan anlam ve
bicim yonunden karsilamasi. Eger bu ikisi oturmadiysa terimin tutulmasi
de bir o kadar zor oluyor. Depo Simgesi yerine Depo Simge de
kullanilabilir pek tabi. Nilgun Belma'nin kaygisina ben de katiliyorum.
Kaldi ki depo simge seklinde gtk belge cevirileri dahil olmak uzere bir
cok yerde kullandik.