Dock

Merhaba,

Anjuta ve etrafÄndaki modÃlleri Ãeviriyorum, kimseye sormadan baÅladÄm,
umarÄm birileriyle ÃakÄÅmÄyorumdur :) gdl'i Ãevirirken neredeyse her
yerde geÃen "dock" sÃzcÃÄÃne `tosladÄm`.

Dock, Anjuta2'de pencere iÃerisinde yerinden ÃÄkarÄlabilen ve baÅka bir
yere yerleÅtirilebilen pencere parÃalarÄnÄn (Anjuta2'de neredeyse herÅey
yerinden ÃÄkarÄlabiliyor) yerleÅtirilebildikleri panellere deniyor.
GÃnlÃk kullanÄmda ise Ãzerine belirli cihazlarÄn yerleÅtirilebildiÄi
cihazÄ kapsayacak geniÅlikteki yÃzey veya kutulara deniyor. ÃrneÄin bir
dizÃstà bilgisayarÄ olduÄu gibi bÃyle birÅey Ãzerine
yerleÅtirebiliyorsunuz; pil doldurma adaptÃrà gibi bazÄ harici
bileÅenler bu sayede kendiliÄinden baÄlanmÄÅ oluyor.

En yakÄn TÃrkÃe karÅÄlÄÄÄ "iskele" galiba ama bu terim iÃin emin
olamadÄm. Ne kullansak bu terimin yerine?

Kendi kendime bÄyÄk altÄndan gÃlÃyorum yerleÅtirgeà derken :)
--
.O.
..O   Enver ALTIN                   |   http://skyblue.gen.tr/