Re: CPU Frequency scaling

Selam,

Günümüz işlemcilerinin çalışma frekansı 133MHz'in çarpanları olarak
ayarlanır. Örneğin benim kullandığım PIII işlemci için bu katsayı 7.5'dir.
scaling bunu anlatıyor. BIOS, bildiğim kadarıyla bu ayarı frekans olarak
değil, katsayı olarak alır. Bu değerin yazılım bağlamında ayarlanabilir
olmasının sebebi, işlemcinin ortam koşullarına bağlı olarak ısınması ve
bu ısınmanın zaralı olmaması için işlemci frekansının gerektiğinde düşürülebilir
olmasını sağlamaktır. Uygulama yazarı bunu gözönüne alarak böyle
bir isimlendirme yapmış olabilir. İşlemci frekans çarpanı göstergesi
olarak çevirebilirsiniz.

Esen kalın,
Nilgün

Cumartesi 19 Şubat 2005 12:20 sularında, Emre Kadıoğlu şunları yazmıştı: