Re: Biraz daha konu disi..

On Sat, 2004-10-02 at 02:01, Onur Can CAKMAK wrote:
> Selamlar,
>
> Biraz daha konu disi ama..
> Eski bi zincirde gecen "boot" kelimesinin anlamini ogrendim aklima
> geldi gonderiyim dedim..
>
> Boot, bootstrap'in kisaltilmisiymis, bootstrap de bot bagcigi mi ne demekmis..
> Ingilizce'de "dusen birinin kendini bagciklarindan tutarak ayaga
> kaldirmasi" gibi -tam boyle olmayabilir- bir deyim varmis. Ve boot da
> isletim sisteminin kendi kendini yuklemesi, ayaga kaldirmasi (!)
> oluyor =P

bootstrap botu ayaga giyerken kullanilan bir sey. Hani olur ya spor
ayakkabilarinda felan tam ayakkabinin arkasinda, o aparat oluyor. Bu ama
vahsi batidan kalan bir sey oldugu icin yaygin, hani kovboy botlarinin
arkasinda donen bir sey var ya o da bootstrap ayni zamanda ata vurmak
icin de kullaniyorlar, cok yonlu bir kullanimi var yani. Bir cesit bot
akssesuari. :)

Deyim de 'by one's own bootstrap' , bir insanin bir seyi kendi cabasiyla
yapmasi demek.

> Diger konu disi biseyse, bu gece disarda arkadasin yakin bir
> arkadasiyla tanistim, kendisi t-shirt baski isi yapiyormus.. Bizim
> icin GNOME t-shirtleri hazirlamasi da hic sorun olmazmis :P. 2 ay
> sonraki gorusmemizde kullanisli olabilir mesela =)

T-shirt icin grafigi halletmek kaldi o zaman. gnome-i18n listesinde cok
tatli bir GTP logosu vardi,
http://www.amiroff.com/drafts/logo_shadow.png

Bunu biraz daha Turk'lestirererek bir logo yapabiliriz sanirim. Ne
dersiniz sizin de hosunuza gitti mi bu logo?

Baris.