Re: Cyan, Magenta ve gThumb

Çarşamba 14 Temmuz 2004 16:32 sularında, Baris Cicek şunları yazmıştı:

> http://www.biltek.tubitak.gov.tr/merak_ettikleriniz/index.php?
> kategori_id=4&soru_id=2270
>
> Cyan icin burada da turkuaz rengi denmis. Turkuaz'i camgobeginden daha
> fazla duydugumu da soyleyeyim bu arada, ama hangi renk oldugunu hic bir
> zaman bilemedim bugune nasipmis. :) Gene magenta icin mavi + kirmizi mor
> rengi denmis. Ama ben mor'u purple olarak bilirdim hep. Hatta purple in
> the face diye bir deyim var, bizde morarmak olan deyim. :)

Mor çok genel bir renk.
Purple daha çok menekşe rengi karşılığıdır.
Çoğu kişi için leylak, eflatun, menekşe ve morarmış bir göz basitçe mordur. :-)

Bu renk konusunu fazla uzadı. Hep aklıma renk körü olup da renk
körü olduğunu bilmeyen bir arkadaşım geliyor. Griye kırmızı demişti.
O sadece biraz koyu bir gri dediğimde, yüzünün aldığı hal aklımdan hiç
çıkmıyor. Elektronik müh. olup renk körü olmak...
Siyahla beyazın arasında gri bir renk dünyası olduğunun çok geç farkına
varmıştı. (Renk körlüğünün böylesi çok nadirdir).

Biz de tutmuş purple, lilac, magenta diye tartışıyoruz. Kimin hangi rengi
gördüğü kendinden menkul...

Esen kalın,
Nilgün