Re: Cyan, Magenta ve gThumb

Salı 13 Temmuz 2004 14:14 sularında, Ümit Çolpan şunları yazmıştı:
>     Merhaba
>     Aynen alınması gerektiği fikrine katılıyorum, özellikle matbaa renk
> ayrımı vs yerlerde kullanılan 4 temel renk, kullanan insanlarda bu
> isimlerle anıyorlar.
>     ümit

Bu nasıl bir mantık...
O zaman üç temel renge de kırmızı, mavi, yeşil değil,
red, blue, green mi diyeceğiz...

Bir matbaacının (Adnan Halet Taşpınar) hazırladığı teknik
terimler sözlüğünde, magenta için mor, cyan için turkuaz
karşılıkları var.

Lila, magenta karşılığı değil, ingilizcesi lilac'dır ve
türkçesi leylak rengidir.

Esen kalın,
Nilgün