Gnome-Turk yerelleştirme çalışması

Merhaba,

Öncelikle, aramıza yeni katılan arkadaşlar için "Hoşgeldiniz" diyorum ve
çalışmamıza katıldıkları için teşekkür ediyorum. Birlikte sohbet ettik,
tartıştık, bilgi paylaştık, pizza partisi yaptık :), geç saatlere kadar
çalıştık ve eğlenceli vakit geçirdik.

Erçin'e Balıkesir'den kalkıp geldiği için ayrıca teşekkür ediyorum;
Gökmen'e de geç saatlere kadar bizimle kaldığı ve Erçin'e ev sahipliği
yaptığı için teşekkür ediyorum.

Yalnızca aldığımız paketler için önce hızlı bir özet:

Proje adı		Yerelleştirici		        (T/F+U) Durum
======================= ============================== ==============
at-spi			Abdülkadir Kör			(4/0)    100%
atk			Abdülkadir Kör			(49/0)	 100%
epiphany		Erçin Eker			(775/6)  100%
gnome-applets		Erçin Eker			(653/687) 49%
gnome-control-center	Parahat Melayev			(607/179) 77%
gnome-media		Parahat Melayev			(457/0)  100%
gnome-system-tools	Kerem Can Karakaş		(273/174) 61%
gnomemeeting		Davut Topcan			(526/232) 69%
gnumeric		Cengizhan Kaptan	      (2616/1276) 67%
gpdf			Davut Topcan			(154/0)  100%
gtkhtml			Erhan Ekici			(375/32)  92%
libgnetwork		Gökmen Göksel			(118/64)  64%
procman			Davut Topcan			(98/48)   67%
sodipodi		Enver ALTIN			(552/0)	 100%
totem			Erhan Ekici			(320/13)  96%
						      (7577/2711) 73%

Üstteki rakamlar (a/b) için, a: tercüme edilmiş ileti sayısı, b: tercüme
edilmemiş + bulanık (fuzzy) ileti sayısı.

Bir de, Erçin Eker'in üzerinde çalıştığı epiphany ve gnome-applets
paketlerinin tamamını burada yapılmadığını, Erçin'in bir kısmını daha
önce çevirip burada sürdürdüğünü belirtmek istiyorum.

Hayli verimli bir çalışma oldu, çalışkan Gnome-Turk ekibine birkaç yeni
yüz ekledik ve bu arkadaşlara yerelleştirme çalışmalarında ne gibi
araçların kullanıldığı, gettext kütüphanesi, herhangi bir uygulamaya
yerelleştirme desteğinin verilebilmesi, UTF-8 kullanımı gibi konularda
temel bilgiler sağlamaya çalıştık.

Yerelleştirme çalışmalarına katılan arkadaşlar için: Yarım kalan
dosyalara devam etmek için http://fsoffice.ath.cx/~skyblue/pofiles/
adresine girip dosyalarınızı alabilirsiniz.

Görkem/Fatih: Aynı adresten bu dosyalara ulaşabilirsiniz.

Cumartesi günü hatırlatmıştım, tekrar hatırlatacağım: Gnome-Turk
listesine üye olmayı unutan arkadaşlar için gnome-turk-request@gnome.org
adresine konu satırında "subscribe" yazan bir e-posta göndermeniz
yeterli.

Yerelleştirme çalışmaları sırasında birkaç sözcük için karşılık bulmakta
güçlük çektik:

      * Proprietary
      * Sidebar (biraz tartışmalı olarak yan panel dedik)
      * Toggle (Dolaylı ifade ile çevirdik, uygulamadaki yerine göre)
      * Bevel

Gtranslator'da ara sıra po dosyalarını bozan bellek sızıntılarının
(argh!) dışında pek sıkıntı çekmedik, yeni katılan arkadaşlar dahil
herkes yerelleştirme çalışmalarına katılmanın ve destek olmanın kolay
olduğu konusunda hemfikir sanırım :)

Eğlenceyi paylaşın! :)
--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)