From: gnome-turk-admin@gnome.org [mailto:gnome-turk-admin@gnome.org]On
Behalf Of Baris Cicek
Sent: Friday, February 06, 2004 5:57 PM
To: Gnome Turk List
Subject: RE: sozluk

On Fri, 2004-02-06 at 15:54, Turgut Yazlak wrote:
> hiç bir katkım olmadıgı halde sizlerin calısmasını izliyorum .
> host olayı için ben host ederim diyecem ama , hosting makinam win tabanlı , genede ihtiyacınız olursa
> herzaman elimden ngeleni yaparım.

Tesekkur ederiz. Tamer Sezgin'in onerdigi program java'da calisiyor,
yani linux yuklu olmasina gerek yok, javavm yuklu her isletim sisteminde
calisir saniyorum. Ben oradaki sozlugu inceleyip, gnome-glossary'deki
kelimelerle harmanlayarak size haber vereyim. DICT bir protokol, ona
uyumlu windows sunucusu herhalde vardir.

Bu arada bize ufakta olsa yardimda bulunabilirsiniz.
http://gnometr.liquidsun.name.tr/trgnome-index/index.php adresinde
paketlerin durumu gorunuyor. Oradan ozellikle extra bolumunde hic
cevirilmemis paketler var. Eger ingilizce biliyorsaniz, 50-100 dizilik
dosyalar cok vaktinizi almaz saniyorum. Cevirimi bir windows
duzenleyicisi ile de yapabilirsiniz. Yabancilik cektiginiz kelimeleri
ingilizce birakin. Yaptiginiz cevirileri bana yollarsaniz ben onlari bir
daha elden gecirip CVS icin gorkem cetin'e yollarim. Kendisi yogun
oldugu icin ona direk yollamanizi tavsiye etmiyorum acikcasi,
ilgilenemeyebilir. Ama bana yollarsaniz ben hallederim. Boylece corbada
biraz daha tuzunuz bulunur. :)

Aslinda bu noktada bir eksigimiz daha ortaya cikiyor. Sanirim bir Gnome
Ceviri-Nasil metni gerekiyor. http://tr.i18n.kde.org/nasilc.htm
adresinde kde ceviricileri icin bir metin var. Bu metin benzeri bir seyi
yazip bir yere koysak sanirim faydali olur. Aslinda GTP'de daha
kapsamli, ceviri icin dikkat edilecek prensipleride iceren bir metin
var, ceviri yapanlarin iyi ingilizce bildigini ongorerek o metin de is
yapar diye dusunmuyo degilim ama. Genede daha kisa ve oz bir sey
yapilabilir, turkceye yonelik. Yapmak isteyen var mi ? Yoksa ben bir
seyler yapmaya calisirim.

Turgut sende bu adresteki yaziyi okusan baya bir yok katetmis olacaksin
:) Daha sonra kolaylikla ceviri yapabilirsin. Oradakinden farkli olarak
ama accelerator-key yani hizlandirici tus olarak gnome'da & yerinde _
kullaniliyor. Bunada dikkat etmen gerekecek.

Baris.

--
Gnome-Turk