From: Baris Cicek baris teamforce name tr
Date: Mon, 09 Aug 2004 20:52:14 +0300
To: gnome-turk gnome org
Subject: Re: Gnome-TR toplantisi

Arkadaslar Gnome 2.8 cikmadan once yapacagimiz toplanti icin tarih
olarak kimse itiraz etmedigine gore 28-29 Agustos (Cumartesi-Pazar)
dedik. Fakat gene bu tarih uymuyorsa birisine lutfen soylesin. Yeri de
Istanbul'da olacak belli ki. :) Ancak mekan konusunda Onur Cakmak'la bir
konusmamizda ben bogaz taraflarinda olursa iyi olur demistim, o dunden
raziymis. Hatta bildigi iyi yerler oldugunu da soyledi. Bu toplanti
organizasyonunu yuklenmeyi cok istedi. :) Baska gonullu yoksa
organizatorumuzun Onur Can Cakmak olmasini oneriyorum. Ayakta kalan,
kaybolan olursa direk onu bulsun. Ben taksimde/kadikoyde uc bes bar
disinda bir yer bilmedigim icin fikir veremeyecegim ama Istanbul ahalisi
ozellikle gecmis organizasyonlarda parmagi bulunanlar :) dusuncelerini
listeden esirgemezse eminim herkes mutesekkir olacaktir.

Gelelim baska bir meseleye. Gnome 2.8, 20 Agustos gunu string freeze'e
girecek, yani o tarihten sonrasi son duzeltmeleri yapacagimiz tarih
olacak. O yuzden simdiden, ozellikle elinde cevirisi olan ve tercumesiz,
bulanik dizgesi cok kalan varsa, bir zahmet kontrol etmeye baslasin,
sonra sIkistirmayalim. Bu arada eger cevrenizde ceviri isine yardimci
olabilecek insanlar varsa, isin icine sokmak icin tam vakti saniyoum.

Durum sayfasini kontrol ederseniz, (http://gnome.uzem.itu.edu.tr/durum/)
ozellikle gnome 2.8 icine eklenmesi planlanan (proposed) paketlerde
cevireni olmayanlar oldugunu goreceksiniz. Yazin cani sIkilanlar, kendi
cevirisi tam olanlar onlarla ilgilenirse cok iyi olacak. Pek uzun
olmayan paketler o yuzden pek zamaninizi almaz sanirim.

Bunun yaninda eger cevirileri onceden tamamlayabilirsek, gnome 2.8
oncesi programlari detaylica kullanmayi ve olabilecek hatalari gozden
gecirmeyi oneriyorum. Cunku bazen cevirisi goze pek batmiyor fakat,
grafik arayuzunde, ve dipte kosede yaniltici seyler kalabiliyor, bir iki
tane bile bulsak kardir sanirim.

Son olarakta kanayan yaramiz web sayfamiz eksik hala. Ridvan Can ile
konusmustuk en son iki ay kadar once ancak oyle kaldi. Ben pek
ilgilenemedim. Ridvan'dan ricam kendisi bir taslak hazirlasa, o sekilde
gnome 2.8 oncesi web sayfamizi da bitirelim. Bu arada grafiker arkadasi
olanlar varsa, bir rica etseniz, hayir isi :) belki dizayn icin yardimci
olmak isterler.

Web sayfasinin icini de doldurmak gerekecek. Bu yuzden ogretici yazilar
da koysak fena olmayacak. Mesela 'Outlook'tan Evolution'a gecis' ya da
Windows Masaustu'nden Linux Masaustu'ne gecis gibi yazilar
hazirlayabilen birileri olursa sitemize koyariz, gezen insanlar cok
faydasini gorecektir. Bu tip yazilar aslinda cokca Ingilizce var,
olmazsa yazarlarindan izin alip onlari Turkce'lestirerek sitemize
koyariz. Ancak ben bizim insanimizi biz biliriz diye dusunuyorum ve o
yuzden bizden birisinin yazacagi metinlerin cok daha cekici olacagi
dusuncesindeyim. Ben ceviri ile alakali kapsamli bir yazi yazmaya
baslayacagim.

Gene sayfa hazirlanana kadar afilli ekran goruntulerini toplayalim. Tabi
ki Turkcelestirilmis ve Masaustu kullanimini zorlayacak (ben de yok ama
olanlardan) tv izleme, dvd izleme, irc, web gibi seylerin goruntulerini
toplarsak simdiden sitemize koyariz.

Ducunlelerinizi listeye iletirseniz sevinirim.

On Fri, 2004-08-06 at 00:04 +0300, Onur Can Ã?AKMAK wrote:
> Selamlar,
>
> Gecen Baris Cicek'le konusurken istanbul toplantisindan konu acildi. Ama,
> tarihin ve mekanin kesin olup olmadigini bilmiyoruz daha =).
>
> Baris, benim gibi "bogaz delisi" birine istanbul'a gelmisken bogazi
gorelim dedi
> =). Eger mekan belli degilse, bogazda -fazla tuzlu olmayacak sekilde- bir
yer
> ayarlayalim mi?
>
> Iyi Calismalar
> --
> Onur Can AKMAK
<http://pgp.mit.edu:11371/pks/lookup?op=get&search=0x22E4CF47>

mail2web - Check your email from the web at
http://mail2web.com/ .