MandrakeLinux RAPOR

Selamlar.

Mandrake Linux 8.3 calismalarinin buyuk bir bolumunu 1 hafta once
tamamladim. Yaptigim calismalar sayesinde su anda Mandrake
istatistiklerde %98 olarak gozukuyor.

Ama Ceviriler icerisinde bazi dosyalar var ki o dosya uzerinde
bu gune kadar en az 7 8 arkadasimiz calismis. Bu durumda
dogal olarak cevirilerin abartisiz olarak gariplesmesine neden
olmus. Bunu duzenlemek ve ozellikle DrakX isimli paketin
cevirisini review etmek yaklasik 1 haftami alacagini dusunuyorum. Ve
uzulerek soylemeliyim ki benim bu oss sinavi
bu kadar yaklasmisken boyle bir calismaya girmem imkansiza benziyor.

Benim soyle bir planim var bu dosyayi gonullu olanlariniz arasinda
paylastirip ( su anda birtek DrakX bile gozden gecirilse yetecektir )
duzeltmelerinin yapilmasi. Yani bir po dosyasini farkli farkli paketlermis
gibi gosterip bunlari dagitacagim.

Mandrakesoft icin 8.1 bir ilkti. Bu dagitimin turkce ceviri orani ilk defa
%100 oldu ve %100 olan ( o tarihte) ikinci dildi ( daha bir cok dil %80
lerdeydi. ). Cesitli nedenlerle Mandrake Linux 8.2 surumunde yeteri kadar
vakit bulamadigimdan %92 civarinda bir ceviri ile cikti. Ve ben bu 8.3
surumunun %98 cikmasina gonlum razi degil. Sizlerden %2 icin yardim
istiyorum.
İstatistikler aynen soyle :
6521 string tercume edilmis
36   string yanlis veya hatali tercume edilmis
85   string tercume edilmemis
ve sonuc olarak %98 lik bir cevriri oranimiz var.

36+85 = 121 string <<-- aslinda hicte fazla bisi degil.

Ilginiz icin tesekkur ediyorum. Desteklerinizle Mandrake Linux severlerin
yuzlerini guldurecegimize eminim. ( insallah MandrakeSoft batmaz. Bir ara
kotu durumdaydilar acaba ne oldu? )

Saygilarimla
Ömer Fadıl USTA
MandrakeSoft i18n Koordinatörü