Re: Oyun isimleri

Merhaba,

> Oyun isimleri de sonucta ozel isim gibi degil mi ? KDE ye KPY (K
> pencere yoneticisi) ya da KMO (K masaustu ortami), GNOME'a cuce ya da
> bucur demedigimize gore, oyunlarin isimlerini de degistirmemiz ne
> kadar dogru olur ?

Ben de emin değilim. :) Ama oyun isimlerinin çok "uç" olması, Türkçe
söylendiği zaman bir anlam ifade etmemesi (hatta bazı oyun isimleri gök
gürültüsüne benzer ses çıkartmama neden oluyor) ve daha önemlisi GNOME
geliştiricilerinin oyun isimlerini çevirebileceğimiz şekilde po
dosyalarını düzenlemeleri sonucunda çeviri yaptık. KDE'deki oyun isimleri
de mümkün mertebe Türkçeleşti.

Bence KDE ve GNOME gibi kısaltmalar olduğu gibi kalmalı. Oyun isimleri
kısaltma olmadığı için uygun bir şekilde değiştirilmeli. Microsoft da bazı
oyunlrının (yoksa hepsi mi?) isimlerini Türkçeye uyumlu hale getiriyor :-)

Elbette "Ben yaptım, oldu" gibi bir duruma gelmek istemiyorum, listenin
diğer üyelerinin görüşleri de önemli..

-- Görkem