Re: Evolution'da Türkçe Karakterler

Pazartesi 06 Ağustos 2001 17:04 tarihinde, Ecmel ERCAN şunları yazmıştı:

> Öte yandan, Gnome ile direkt ilgili olmayacak ama, XFree86 4.03 (Redhat
> 7.1) versiyonunda "tr" klavye düzeninde capslock tusu açik iken noktasiz
> i tusu noktali i harfi veriyor, noktali i tusu ise
> noktasiz i harfi veriyor.  Sizlerde ayni problem var mi?

Bu sorun herkeste var. (ben hariç) :-)
Biraz ilginç bir çözüm ürettim ama işe yarıyor.
 http://www.mail-archive.com/tr li org
Bu arşivde sistem sorunları-2 konulu iletide bu çözümü açıkladım.
Yalnız bir şeye dikkatinizi çekmek isterim: Daha önce bir nedenle
X'in locale'lerinde ISO-8859-1 dizininin içeriğini ISO-8859-9 dizinine
kopyalamışsanız oradaki klavye dosyası ile Türkçe karakter elde edemezsiniz.
Önce o dizini orjinal (kurulumdaki) durumuna getirmelisiniz.

Ben KDE kullandığım için gnome Türkçe karakter desteği konusunda birşey
söyleyemeyeceğim. Gnome uygulamalarından sadece gnumeric'i
kullanıyorum, onu da KDE içinden çalıştırıyorum. gnumeric'de Türkçe karakter
sorunum yok.

Esen kalın,
Nilgün