aisleriot - gnome-3-18

Hej,

Det nya tillståndet för aisleriot - gnome-3-18 - help (Svenska) är nu 'Korrekturläst'.
https://l10n.gnome.org/vertimus/aisleriot/gnome-3-18/help/sv

Här kommer ändringar efter min granskningsrunda. Det mesta grammatiska ändringar eller små korrigeringar som
förhoppningsvis ökar läsbarheten.

Största ändringar: har gjort distinktionen suit -> färg och color -> kulör, så att de två uttrycken kan
skiljas åt.

För pokerspelet kallades sedan "straight flush" och "flush" för stor och liten stege. Detta känns som
yatzyterminologi? Ändrade till färgstege respektive stege efter vad jag sett på wikipedia.

Skickar in master direkt, så får den här grenen stå kvar ett tag ifall du vill ta dig en titt på ändringarna.

Anders Jonsson
--
Detta är ett automatiskt skickat meddelande från l10n.gnome.org.