Börjat komplettera Gnome

Hej!

Ursäkta att jag inte varit aktiv på ett par månader. Det kom oförutsedda saker emellan.

Nu har jag åter haft tid att översätta litet och har gett mig på Gnome 3.8 (Det är väl lika bra att ta den nyaste versionen, eller?!). Jag har börjat med UI-Translations: https://l10n.gnome.org/languages/sv/gnome-3-8/ui/.

Jag har en knippe po-filer för granskning: https://dl.dropbox.com/u/1052861/Nya%20po-filer.zip
De gamla finns här: https://dl.dropbox.com/u/1052861/Gamla%20po-filer.zip

Jag får inte skriptet podiff som jag blev rekommenderad, att fungera så mer snitsiga granskare får köra det, eller hitta skillnaderna mellan filerna på annat sätt. Jag hoppas att det är OK att jag fortsätter med Gnome. Jag tror jag kommer att hinna en del veckorna som kommer.

De filer som är OK får gärna någon med behörighet ladda upp till Gnome och de som inte är OK knåpar jag på tills de är det så att de kan laddas upp senare.

Jag har även kompletterat/översatt GIMP, men där finns det nog en del tveksamheter, mest beroende på att det är ett stort och komplicerat program. Jag kör översättningarna lokalt och rättar efterhand jag ser något konstigt. Finns det intresse att granska dessa filer, även om de inte är helt klara? Det kanske går snabbare än att jag petar ensam i dem.

Jag mailar detta både till translation projekt och Gnome svenska.

Vänliga Hälsningar
Påvel Nicklasson