Re: [gnome-no] Skolelinux

Håkon Skjelten <skjelten@pvv.ntnu.no> writes:

> Jeg registrerer at Kristin Clemet vistnok har bevilget 200.000,- til
> skolelinux-prosjektet som har vært en del omtalt i pressen i det siste.
> Jeg vet ikke om noen av dere som er med i denne mailinglisten (skolelinux
> = KDE?) kjenner til noen flere detaljer i saken? Hadde vært spennende å
> høre litt tekniske data på hvilket arbeid som skal utføres... (hjemmesiden
> deres var rimelig sparsom på informasjon og oppdateringer).

Tråden som annonserte at "Linux i skolen" fikk tildelt 200.000,-
begynner her:

http://init.linpro.no/pipermail/skolelinux.no/linuxiskolen/2001-October/002861.html

Første versjon av "Skolelinux" CD'en ser ut til å være basert på
Debian woody med blant annet KDE og Opera...på bokmål og nynorsk.
Distribusjonen burde jo hatt et annet navn, f.eks. "TrollLinux".
Virker som om nynorsk er en liten brekkstang mellom KDE og GNOME.

En kan se hva som foregår av utvikling i CVS treet ved å melde
seg på commits@skolelinux.no