Re: [gnome-nl] Versturen of verzenden?

Hé Hannie, daar heb ik het altijd lastig mee. Ik denk dat er eigenlijk geen betekenisverschil is, maar ik vind zelf in de meeste gevallen 'verzenden' beter klinken, of gewoon 'sturen' ('zenden' dan weer helemaal niet), hangt wat af van de context:
- ik heb je gisteren een bericht/bestand gestuurd
- ik stuur je straks nog wel wanneer ik tijd heb
- de e-mail die ik je wil sturen, is nog niet verzonden
- bestanden verzenden... 1 van 4

Nu ik er even bij stilsta, zit er misschien een heel kleine nuance in, voor mij dan toch: het eindresultaat van iets te verzenden is net iets belangrijker dan dat van iets te versturen. Iets wat je verstuurt, stuur je weg, maar iets wat je verzendt, stuur je weg met een duidelijker bedoeling dat het door een specifiek iemand/iets ontvangen wordt. Nu ja, mijn voorbeelden lijken dat dan weer tegen te spreken. Iemand die er anders over denkt?

Groetjes
Nathan