[gnome-nl] benchmarking versus prestatiemeting

Hallo,

In Gnome Disks wordt de term benchmarking gebruikt. Dit wordt onvertaald
gelaten. Ik vind het geen fraaie uitdrukking. Wat vinden jullie van
prestatiemeting? Nadeel van prestatiemeting is dat het niet het
vergelijkingsaspect omvat, het ene systeem benchmarken tegen het andere.
Ik vind dit bezwaar wegvallen tegen de duidelijkheid die
'prestatiemeting' biedt t.o.v. het jargon benchmarken.

Wat vinden jullie?

Erwin