[gnome-nl] Wel of geen punt aan einde van zin/melding

Momenteel ben ik bezig met het voltooien van Evolution (3.6, 3.8 en
master). Er zijn vele zinnen die nog niet goedgekeurd zijn omdat in de
originele, Engelse tekst de punt aan het einde is weggehaald. Ik zal ze
nu ook in de vertaling weg halen, maar mijn vraag is: zijn hier
afspraken voor?
Mijn gezonde verstand zegt dat, als het een echte zin is met onderwerp
en werkwoord, dan wel een punt, anders niet. Kennelijk hebben de auteurs
hier mee geworsteld.
Voorbeeld:
Of het mededelingengebied gebruikt wordt voor het weergeven van
herinneringen
(was voorheen met punt).