[gnome-nl] Fwd: Re: [KDE-i18n-nl] Image in Unetbootin

-------- Origineel bericht --------
Onderwerp: Re: [KDE-i18n-nl] Image in Unetbootin
Datum: Sun, 24 Nov 2013 17:37:04 +0100
Van: Jaap Woldringh <jjhwoldringh ziggo nl>
Antwoord-naar: kde-i18n-nl kde org
Aan: kde-i18n-nl kde org

Hannie Dumoleyn schreef op zo 24-11-2013 om 16:42 [+0100]:
> Zowel voor het standpunt van Jaap (zie hieronder) als dat van Pjotr en
> Tim is wat te zeggen. Het zijn allemaal goede argumenten die
> aangedragen worden. Ik vind het ook een goede zaak dat we blijven
> nadenken en discussiëren over het vertalen/ingeburgerd zijn van
> Engelse woorden, en dan liefst bij zowel Ubuntu, KDE en Gnome.
> Mijn belangrijkste punt is dat we consequent moeten zijn in onze
> keuze. Gebruikers zien niet graag de ene keer image en de andere keer
> schijfkopie.
> Bij het kiezen, na stemming, van Snelzoeker voor de term Dash was het
> [...]

Ik heb eens even gekeken in Brasero, een brandprogramma in Ubuntu.

Hierin zijn o.a. twee knoppen aanwezig:

Schijf kopiëren
Imagebestand branden

Dit zijn twee héél verschillende handelingen. Blijkt dus ook dat
schijfkopie helemaal niet zó beschrijvend is, en leidt to verkeerd
branden van .iso-bestanden.

Ik heb Brasero niet zelf vertaald, en zou ook niet zo een twee drie
weten hoe je Schijf kopiëren anders zou moeten vertalen.

Jaap