[gnome-nl] Rekenmachine (gcalctool)

Het bestand gcalctool (van LP, 100% vertaald, 255 strings) dat ik vandaag naar Damned Lies heb gestuurd is door Mario gecommit. Maar ik zie nu op http://l10n.gnome.org/vertimus/gcalctool/master/po/nl dat het 304 strings bevat (82% vertaald). Ik heb de onvertaalde strings alsnog vertaald, maar wil van de kenners van dit programma het volgende weten:
In mijn huidig geïnstalleerde rekenmachine kan ik het volgende intypen:
100 meter in kilometer of 100 meters in kilometers
Ik kan zelfs intypen: 1 meters (!) in centimeter
2 inch in centimeter of 2 inches in centimeters
In de Engelse strings staat alles met een 's', dus meters, micrometers enz. Mijn vraag is nu: waar haalt het programma de eenheden zonder 's' vandaan, dus bv. 1 meter in centimeters. En moet ik in het Nederlands de 's' weglaten of niet? Ik zal het nieuwe bestand nog niet uploaden.
vr.gr.