Re: [gnome-nl] Systeembelastingmeter

Hoi Sander,

Op zondag 28-09-2008 om 19:53 uur [tijdzone +0200], schreef Sander
Pientka:
> Zo, hierbij m'n laatste vertaalwerk voor vandaag: de
> systeembelastingmeter.

Ziet er goed uit, maar één fout die je consequent maakt is dat je
"weergeeft" zegt waar het "geeft ... weer" moet zijn.

Over het algemeen gebruik ik 'weergeven' als vertaling voor 'to display'
en 'tonen' voor 'to show'.

Verder gebruik je 'Systeemmonitor' waar het programma (dus niet het
applet) zelf vertaald is als Procesbeheer.

'that is, ...' vertaal je als 'dat wil zeggen dat...'

en deze twee vertalingen vind ik aardige vondsten maar geven me toch
acute jeukaanvallen:

#: C/multiload.xml:610(para)
msgid "Disk write rate"
msgstr "Schijfschrijfhoogte"

#: C/multiload.xml:614(para)
msgid "Idle disk time"
msgstr "Achtergrondschijftijd"

Daar moet toch iets beters voor te bedenken zijn?