Re: [gnome-nl] Helpende hand

Beste Paul,

Op donderdag 12-04-2007 om 09:01 uur [tijdzone +0200], schreef Paul van
Schaik:

> Ik las onlangs in de mailing list dat jullie altijd wel nieuwe
> vertalers kunnen gebruiken.
> Ik wil wel een helpende hand bieden, hoe moet ik te werk gaan?
> Een website met uitleg misschien?

Fijn dat je wilt meehelpen! Dat wordt erg gewaardeerd.

Op http://nl.gnome.org/vertalers_begin.php kun je een beginnersuitleg
vinden.

De huidige status van de Nederlandse vertalingen staat op
http://l10n.gnome.org/teams/nl . Je kunt een module uitzoeken die je
wilt helpen vertalen en als dat eenmaal gebeurd is dan kun je
het .po-bestand (liefst met gzip/bzip2 ingepakt) opsturen naar
vertaling at@nl.gnome.org, waarna iemand hem nog even zal nalopen
alvorens hem definitief te committen. Als je vragen over de vertaling
van bepaalde woorden hebt kun je die stellen op de
vertalers-mailinglist, zie
http://mailman.vrijschrift.org/listinfo/vertaling .

Succes!

http://vanschouwen.info/