Re: [gnome-nl] borrel

On Sun, 2005-02-27 at 14:22 +0100, Reinout van Schouwen wrote:
>Hoi Erik,

>Niet toevallig op het gebied van gdesklets, zodat Theo Houtman verder
>geholpen kan worden? :)
niet bepaald heb er nooit wat aan gevonden.

>Hoe zie je dit ongeveer voor je? (een tekstbestandje op jouw PC of meer
>in de richting van een online raadpleegbare database?)
>Het lijkt me erg goed dat iemand dit doet hoor, dat zeker. Misschien zou
>je als "impresario" kunnen functioneren in het geval iemand sprekers
>of artikelschrijvers nodig heeft over GNOME-gerelateerde onderwerpen?

Ik wou het woord "impresario" niet meteen in de mond nemen, maar het
lijkt mij inderdaad wel nuttig voor buitenstaanden die een spreker of
informatie nodig hebben om een zo klein aantal aanspreekpunten te
hebben.

Zodat een bedrijf contact op kan nemen met mij of de lijst via mail of
telefoon of wat dan ook. (naja fax heb ik niet)
en dat ik gewoon regel dat zo'n persoon wel of niet een
spreker/teksstukkje kan krijgen, zonder dat zo'n persoon daar zelf
achteraan hoeft te gaan.

Dit dan doormiddel van zo'n verzoek eens op de lijst te gooien, en het
op het IRC kanaal eens rond te vragen.

Voordeel is dat zo'n persoon dan ook meteen weet waar hij aan toe is, en
wij een stukje controle houden op mogelijke problemen.

Verder lijkt het me ook nuttig om iemand te hebben die overzicht houd.

Qua bijhouden lijkt online me uiteraard het meest voor zichzelf
sprekend. Dat is dan A) meteen een goed overzicht voor iedereen voor wat
er op dat vlak speelt. en B) een voledig bestand mocht iemand anders het
om wat voor reden overnemen.

Qua opslag formaat valt nog te discusseren wat het makkelijkst is.
HTML lijkt mij om te beginnen het meest makkelijk.

>Misschien kun je dit op de live.gnome.org wiki wel bijhouden, analoog
>aan de gnome-nl tips & trucs.

Heb daar even naar gekeken. (live.gnome.org) maar kwam er niet echt uit.
Zal volgende week er eens verder naar kijken. (draai op het moment dagen
van circa 12 uur)