Re: gnome-nl Ook hallo

Hoi Michel,

Op wo, 20-10-2004 te 18:04 +0200, schreef Michel Klijmij:
> Daar ben ik dan.
>
> De Gnome-nl webpagina ziet er goed uit, overzichtelijk, nuttige links.
> Het zwaartepunt ligt nu wel op vertaling, misschien is dat ook de
> bedoeling maar je zou het ook meer in de richting van Gnome algemeen
> kunnen doen, over de bruikbaarheid e.d. in het algemeen.

Dat zou inderdaad mooi zijn. Het ligt al langere tijd op de TODO-lijst,
maar niemand heeft tot nu toe de tijd of de inspiratie gehad om de
website een make-over te geven. Het zou goed zijn als de website een wat
algemener gevoel zou hebben, en vertalen een onderdeel ervan zou worden.
Misschien zelfs met vertaald nieuws van gnomedesktop o.i.d. (hardop
denken)

> Ik zag ook een link naar de SourceForge pagina, en tot mijn verbazing
> zag ik daar 1 openstaande bug met een wel heel bekend voorkomende fout
> in Evolution...inmiddels wel opgelost, maar die bug stond er al sinds
> februari...

De sourceforge-mogelijkheden worden al geruime tijd niet meer gebruikt.
Ik heb de link verwijderd. Dat had ik al veel eerder moeten doen.

> Op de mailinglist pagina verwijst de "archief" link trouwens naar alle
> archieven, niet die van de gnome-nl lijst. Is dat express gedaan? Dat is
> volgens mij geen default gedrag van Mailman.

Dat ziet er inderdaad uit als mailman-gedrag. We zouden een losse
"archief"-verwijzing kunnen aanmaken op de gnome-nl pagina. Maar dat is
slechts een workaround.

> [...]
> (oorspronkelijke model), en voor de PPC is de keuze aan distributies
> redelijk beperkt. YDL 4.0 was ook een optie maar dan zou ik weer een
> hele tijd moeten wachten (wel Fedora gebaseerd, dus
> Gnome-georienteerd).
>
> Ik heb Gnome een tijdlang niet gebruikt omdat er teveel zaken misten
> t.o.v. KDE, o.a. een mooie File dialoog, en ik vooral KDE apps
> gebruikte. Met 2.6 is Gnome sprongen vooruit gegaan, net als 2.8. De
> cleane, rustige look en het MacOS achtige gedrag vind ik juist weer
> grote voordelen van Gnome boven KDE. Voorlopig blijf ik dus wel bij

Dat is altijd leuk om te horen. Ik wist niet dat GNOME zo MacOS X achtig
was trouwens...

Groetjes,
Vincent
--