Re: [team-gnome-gr] Ασύρματη και ε ύκολη ανταλλαγή αρχείων στον δρόμο

O/H Athanasios Lefteris έγραψε:
samba
libpam-smbpass

2008/5/20 Simos Xenitellis <simos lists googlemail com>:
O/H Athanasios Lefteris έγραψε:
Με αφορμή προηγούμενη ερώτηση μου σχετικά με τρόπους ανταλλαγής
αρχείων σε περιβάλλον σπιτιού/γραφείου.

Έχω το εξής λίγο διαφορετικό σενάριο: Είμαι με έναν φίλο (ή και
περισσότερους) για καφέ με τα ubuntu λάπτοπ μας μαζί. Wifi access
point δεν υπάρχει στην περιοχή. Επίσης δεν έχουμε μαζί usb disks κτλ.
Πως θα μπορούσα να ανταλλάξω αρχεία μαζί του μέσω wifi; Περισσότερο
ψάχνω για κάτι σαν το

http://video.google.com/videoplay?docid=3768442676796881783&q=source:010861599540151637705&hl=el
αλλά και λίγο πιο πολύπλοκες λύσεις μου κάνουν :) Με λίγα λόγια, δεν
θέλω να έχω τελειώσει τον καφέ μου και ακόμα να προσπαθώ να ρυθμίσω το
samba ή κάτι άλλο ;) Κάποιος με παρόμοιες ανάγκες που το έχει ψάξει;

Θεωρητικά, αυτό που γίνεται είναι
α. Το ένα άτομο δημιουργεί ένα δίκτυο ad-hoc. Είναι η επιλογή (κλικ στο
NetworkManager) για Δημιουργία νέου ασύρματου δικτύου. Βάζεις κάποιο όνομα
και πατάς οκ.
Τώρα, σε μερικές κάρτες υπάρχει πρόβλημα και δεν μπορούν να γυρίσουν σε
κατάσταση ad-hoc (σύνδεση PC με PC). Κοιτάμε την τεκμηρίωση (=google) για
αυτό.
β. Από το δεύτερο μηχάνημα κάνουμε κλικ στο NetworkManager και βλέπουμε το
νέο δίκτυο adhoc και το επιλέγουμε.
γ. Μετά από λίγα δευτερόλεπτα τα δύο μηχανήματα θα πάρουν ιδιωτικές
διευθύνσεις μορφής 169.254.χ.χ. Το επιβεβαιώνουμε με δεξί κλικ στο
NetworkManager, Πληροφορίες σύνδεσης.
γ. Τώρα μπορούμε να παίξουμε με Samba. Ανοίγουμε το Ναυτίλο και βρίσκουμε
τον κατάλογο που θέλουμε να διαμοιράσουμε. Κάνουμε δεξί κλικ στον κατάλογο
και επιλέγουμε Sharing options (αυτό μας ξέφυγε στη μετάφραση. να μην το
ξεχάσουμε στο 8.10!). Ίσως χρειαστεί να γίνει εγκατάσταση κάποιον πακέτων
οπότε θέλει ή Διαδίκτυο, ή το DVD του Ubuntu.
δ. Από το άλλο μηχάνημα κάνουμε κλικ στο Τοποθεσίες/Διαδίκτυο και βλέπουμε
τη διαμοίραση, και ρίχνουμε τα αρχεία.

Όλα αυτά από το γραφικό περιβάλλον.

Σίμος

Να πω την αλήθεια, δεν περίμενα να είναι τόσο απλό. Ευχαριστώ Σίμο! Θα
το δοκιμάσω και θα αναφέρω αποτελέσματα. Τα 2 πακέτα που έπρεπε να
εγκαταστήσω ήταν τα samba και libpam-smbpass. Το πακέτο που είναι
"υπεύθυνο" για την καρτέλα share του ναυτίλου είναι το nautilus-share,
αλλά η ιστοσελίδα [1] του φαίνεται να είναι κάτω :( Μπορεί να
μεταφραστεί όμως και στο
https://translations.launchpad.net/ubuntu/hardy/+source/nautilus-share/.

Τέλος ανακάλυψα ότι μπορείς να φτιάξεις και λογαριασμό bonjour στο
pidgin, οπότε μάλλον θα μπορώ να έχω εύκολα και chatting :)

1. http://gentoo.ovibes.net/nautilus-share/
Η μετάφραση του πακέτου γίνεται στο GNOME,
http://l10n.gnome.org/languages/el/gnome-extras/
και έχει 35 μόνο μηνύματα.
Το πακέτο είναι διαθέσιμο για μετάφραση. Κάποιος μπορεί να το μεταφράσει και στο launchpad και μετά να κάνει εξαγωγή του αρχείου PO για να το βάλουμε στο GNOME.
Έτσι θα το έχουν και οι άλλες διανομές.

Για το θέμα της εγκατάστασης των δύο πακέτων, προτείνω οι τελικοί χρήστες να κάνουν γενικά την αυτόματη εγκατάσταση, με απλό κλικ στο Sharing options. Ακόμα και αν δεν επιθυμεί κάποιος να διαμοιράσει τώρα, μπορεί να πάει εκεί μόνο και μόνο για να επιβεβαιώσει ότι τα πακέτα έχουν μπει.