opentran

Původně jsem chtěl tento mail odeslat do konference, ale poslal jsem ho
jen Lucasovi, tak to dělám teď. Můj názor na OpenTran:

On Thu, 2008-02-28 at 22:48 +0100, Lucas Lommer wrote:
> To je skvela zprava, v jakem stavu se ten nastroj nachazi a o jaky
> nastroj se jedna?
>
> Rozdeleni na sekce je presne to idealni, skvele by bylo i kdyby
> jednotlive verze mohly prebirat cizi preklady, napriklad z Gnome do
KDE,
> pokud by dany termin vyhovoval a byl jiz pro jeden/vice verzi
dostupný.

Něco podobného supluje http://cs.open-tran.eu/ ale spíš bych byl pro
něco, kde by se vyskytovaly výrazy, na kterých bych se překladatelé
shodli a byly při překládání směrodatné nebo závazné.
Na výše zmíněné stránce si můžu najít, jak je termín přeložený v různých
aplikacích a najde mi to třeba tři různé (klidně stejně dobré) překlady.
Problém není v kvalitě překladů, ale v nekonzistentnosti, tedy že se
uživatel setká v různými překlady stejné věci. To vyřeší jen seznam, kde
se budou dávat termíny, na kterých se shodneme, že se budou překládat
tak nebo tak. Zatím tento imaginární seznam obsahuje jen ono Budiž.
J.