check-po: =?iso-8859-1?Q?N=E1stroj_na_kont?= =?iso-8859-1?Q?rolu_form=E1tu_Slovensk=FDch_PO_s=FAborov?=

Ahoj,

Vytvoril som nástroj check-po, určený na kontrolu formátu Slovenských PO
súborov. check-po v súčasnosti kontroluje hlavičku PO súboru a
porovnáva zistené údaje s informáciami na stránke
<http://live.gnome.org/SlovakTranslation>.

Tento nástroj som vytoril preto, aby naše PO súbory mali konzistentný
formát a tým pádom aj vyššiu kvalitu. Som si istý, že check-po nie je
bezchybný, takže návrhy na jeho vylepšenie sú vítané. Občas sa tiež môže
stať, že aj správny PO súbor označí ako nesprávny. Ak sa to stane,
neváhajte sa ozvať.

check-po je určený:
1. Prekladateľom, aby pred a po odoslaní PO súboru do Vertimusu zistili,
či je všetko v poriadku.
2. Kontolorom, aby skontrolovali, či je formát PO súboru v poriadku.

Ak sa náhodou stane, že check-po označí niektorú časť PO súboru ako
nesprávnu, a nebude to z nejakého dôvodu pravda, bude potrebné:

A) zabezpečiť úpravu check-po
B) ak z nejakého dôvodu nebude možné A) bude musieť Prekladateľ vo
Vertimuse zdôvodniť, prečo odosiela súbor označený ako nesprávny

Ako check-po získať?
--------------------

check-po je prílohou stránky <http://live.gnome.org/SlovakTranslation> a
jeho posledná verzia je dostupná na adrese:
http://live.gnome.org/SlovakTranslation?action=AttachFile&do=get&target=check-po

Aké možnosti s check-po mám?
----------------------------

check-po je možné spustiť troma spôsobmi:

I) V prípade, že mám PO súbor na disku a nemám pripojenie k internetu
použijem:
$ check-po -l FILENAME

II) V prípade, že mám PO súbor na disku a mám pripojenie k internetu
použijem:
$ check-po FILENAME

III) V prípade, že chcem skontrolovať odoslaný PO súbor na stránke
Vertimusu použijem:
$ check-po URL

Príklad použitia:
-----------------

V tomto príklade použijeme aktuálnu verziu check-po, takže si ju pomocou
wget stiahneme a spustíme. Budeme kontrolovať preklad modulu paperbox na
stránke Vertimusu, takže ako URL použijeme
<http://l10n.gnome.org/vertimus/262/229/114> alebo
<http://l10n.gnome.org/vertimus/paperbox/master/po/sk>:

$ wget "http://live.gnome.org/SlovakTranslation?action=AttachFile&do=get&target=check-po"; \
-O - 2>/dev/null | bash -s http://l10n.gnome.org/vertimus/paperbox/master/po/sk
========
Vertimus
========
Check for PO file availability... ok
Check for "Upload the new translation" action... ok
Module: paperbox
Branch: master
Username: jrynik
File URL: http://l10n.gnome.org/media/upload/paperbox-master-po-sk-99814__.merged.po
Downloading file and saving as paperbox.master.sk.po... done
========
Filename
========
Module: paperbox
Branch: master
Check for module name... ok
Check for module branch... ok
===================
Assigned Translator
===================
Username: jrynik
Full name: Jaroslav Ryník
User full name: Jaroslav Ryník
User e-mail: jrynik yahoo co uk
Check for translator full name... ok
Check for assigned translator... ok
=======
PO File
=======
Check for header comment length... FAILED
FATAL: Too short or missing header comment block (at least 5 lines starting with # are required)
$

Poznámka: Diagnostické hlášky sú z check-po posielané na stdout a chyby,
upozornenia a pod. sú posielané na stderr. Takže pokiaľ nás zaujímajú
len chybové hlášky a diagnostické správy nechceme, môžeme spustiť
check-po takto:

$ wget "http://live.gnome.org/SlovakTranslation?action=AttachFile&do=get&target=check-po"; \
-O - 2>/dev/null | bash -s http://l10n.gnome.org/vertimus/paperbox/master/po/sk > /dev/null
FATAL: Too short or missing header comment block (at least 5 lines starting with # are required)
$

Dosť bolo rečí. Hor' sa do prekladania a kontrolovania :-)