Re: [gnome-nl] [DL]epiphany - master

Dag Reinout, dag iedereen

'Geautomatiseerd' is inderdaad een betere vertaling, ik pas het zo dadelijk aan.

Wat de Engelse tijdsnotatie betreft: er zijn in Epiphany telkens twee strings, eentje voor de Engelse en eentje voor de normale notatie. Welke van de twee notaties Epiphany daadwerkelijk gebruikt wordt bij mijn weten afgelezen uit de locale-instellingen van de gebruiker, iemand kan bv. Gnome in het Nederlands gebruiken maar toch een andere notatie verkiezen - doorgaans is dit gekoppeld aan de andere notatie-instellingen, zoals waar en wanneer er punten en komma's in getallen voorkomen of welke munteenheid er wordt gebruikt, maar via de terminal kan het ook allemaal apart worden ingesteld, de tijdsinstelling van 'locale' is zo bijvoorbeeld LC_TIME. Het lijkt me dan ook beter de Engelse versies op z'n Engelse te laten, zodat wie dat wil een klok met AM/PM kan hebben. Een normale gebruiker zou ze normaal gezien nooit te zien mogen krijgen.

Wie tijd heeft mag Epiphany wel eens aan een grondige inspectie onderwerpen, want er staan nog verschillende onduidelijke of inconsistente vertalingen in, zoals bv. 'Pin tabblad' tegenover 'Tabblad losmaken'. Aangezien het een redelijk grote module betreft moeten de verbeteringen wel in één keer doorgevoerd worden, anders ontstaan er gegarandeerd weer inconsistenties. Ikzelf hou me voorlopig nog wat bezig met de vertaalpercentages van gnome-extras verder op te krikken.

Groetjes
Nathan