[gnome-nl] nautilus - master

Hallo,

Er is een opmerking bij nautilus - master - po (Nederlands) geplaatst.
https://l10n.gnome.org/vertimus/nautilus/master/po/nl

Er zit wel nog heel wat oubollig Nederlands in Nautilus dat er volgens mij best allemaal uitgaat. Bv:
- "volumen", dat al heel erg lang gewoon "volume" wordt genoemd
- zinnen als "Indien u het medium wilt uitwerpen, gebruikt u dan ‘Uitwerpen’ in het popup-menu van het
volumen.", die heel wat beter zouden klinken als "Klik op ‘Uitwerpen’ in het popup-menu van het volume om het
medium uit te werpen". Ik heb geen idee waar die zinnen zelfs staan in Nautilus zelf want ik ben ze nog nooit
tegengekomen (ze klinken eerder alsof ze thuishoren in de documentatie), maar afhankelijk van de context kan
het misschien nog ingekort worden tot "Klik op ‘Uitwerpen’ om het medium uit te werpen".

Ik zal er een dezer dagen eens grondiger naar kijken.

Nathan Follens
--
Dit is een automatische berichtgeving van l10n.gnome.org.