Re: (konu yok)

Merhaba Emre ve Metin;

Gnome'un yeni surumune yakin, aramizda taze kanlari gormek cok mutlu
etti beni basta bunu belirtmek istiyorum.

Cevirilere katilmakla ne kadar takdire sayan, mukaddes bir calismaya
emek vereceginiz konusundaki yorumlarimi sonraya birakip, hemen nasil
baslayabileceginizi izah edeyim.

Oncelikle sayfamizi bildiginizi umuyorum. Eger bilmiyorsaniz ise orayi
gezmekle baslayabilirsiniz. Adresi: <http://www.gnome.org.tr>.
Sayfamizin sol tarafindaki bolumde Ceviri Nasil Yapilir adinda bir yazi
var. Bu yaziyi oncelikle okumaniz gerekiyor. Ceviri yaparken
karsilasabileceginiz teknik hemem hemen tum konulari icerdigi icin
hepsini onceden bilmeniz ceviri yaparken cok isinize yarayacaktir.

Sonrasi sizin keyfinize gore ceviri programi secmenize kalmis. Ben
Kbabel'i tavsiye ediyorum ceviri icin. Gnome uzerine kde-libs kurmaniz
gerekiyor onu calistirmak icin ama degiyor kesinlikle. Zevk size kalmis
tabi. Yaygin ceviri programlarinin kullanimi ve Turkce ceviri icin
ayarlarini da Ceviri Programlari adindaki yazidan ogrenebilirsiniz.

Bunun disinda ilk ceviriniz icin paketi ben size tavsiye edecegim. Bu
genelde kucuk bir paket olacak (50-100 dizgi arasi) tavsiye ettigim
paketi eger begenirseniz ceviriye baslayacaginiza dair bir mektubu
listeye atarsiniz. Ve adinizi durum sayfasina ekleriz. 20 gun icinde
ceviriyi bitirmeniz gerekiyor. Bu 20 gun icinde sizden baska kimse o
ceviriye devam edemeyecegi icin bu sureyi idareli kullanmanizi tavsiye
ediyorum. Ilk paketi cevirip bana yolladiktan sonra, varsa duzeltmeleri
ben size onaylamaniz icin soracagim. Her sey tamam oldugunda CVS'e
yollayacagiz cevirinizi. Ceviriyi aldiginiz zaman bu ceviri sizin
yonetiminizdedir, sizin onayiniz olmadan kimse cevirinin metninde bir
degisiklik yapamaz (imla hatalari ve format hatalari disinda). Son
olarak onemli bir sey olarak sunu soyleyim. Eger turlu nedenlerden
dolayi ceviri yapamayacaksaniz, bunu ceviri listesine iletmeniz yeterli.
Bunu yapmadiginiz zaman arkanizdan denebilecek her lafi onceden kabul
ettiginizi var sayacagiz ona gore. :P

Eger belirttigim belgeleri okuduysaniz, bana bir mektup atin ve
cevireceginiz pakete karar verelim.

Tekrar hosgeldiniz.