gnome-i18n/glossary

Listeye mail atmayalı bayagı zaman oldu, email adresimdeki sorun
yuzunden tekrar kayit olmak zorunda kaldim. Belki hatirlayanlar vardir,
gnome-i18n 'deki glossary'nin guncellenmesi uzerine bir kac mail
atmistim list'e ve tartismali kelimeleri vs. belirtmistim, ancak daha
sonra pek ilgilenemedim, listtende pek tepki gelmedi gerci. Neyse CVS 'i
inceledigimde glossary'i pek yenilenmedigini gordum, o yuzden simdiden
ben ileteyim, eger kimse yoksa glossary'nin maintainer'i ben olabilirim.
Gecelim ceviri kismina. Bence glossary cok onemli bir ceviri adimi,
cunku eger dogru duzgun bir glossary dosyasi olusturursak, yeni ceviri
yapacaklar icin cok buyuk kolaylik saglamis olabilir. Zira glossary'de
gnome icinde gecen hemen hemen tum terimler mevcut. Hala cevirilmemis
hatta update edilmemis oldugunu gorunce o ceviriyi ben yapmak istedim.
Bu arada sourceforge'da gnu-tr adinda bir project'e Nilgun Belma'nin gnu
console uygulamalarinda ceviri sozlugu vardi. Glossary ile
karsilastirdim ve aradaki farkliliklari asagida listeliyorum. Bu konuda
uzlastigimiz kelimeleri, ya da gecerli olanlari bana belirtirseniz cok
sevinecegim. Ayrica sunuda belirtmek istiyorum. Glossary'i ilk
olusturanlardan biri de Nilgun Belma. O yuzden asagidaki liste biraz
daha onem kazaniyor. Cevaplarinizi bekliyorum.

Terim 		gnu-tr		glossary
-------		-------		--------
arc 		yay		kavis
aspect ratio	en boy oranı	görüş oranı
asynchronous	eşzamanlı, zamanuyumsuz? Asenkron
bitmap		biteşlem	bit haritası
build		kurgu		inşa etmek
child		çoçuk		oğul
expression	ifade		deyim?
format		biçem		biçim
function	fonksiyon	işlev
handshake	uzlaşma		el sıkışma
illegal		kuraldışı	geçersiz
initialization	öndeğer atama?	ilklendirme
Inode		dosya indeksi	Inod
library		kitaplık?	kütüphane
object		nesne		obje?
pattern		örnek,kalıp,desen	doku