Re: Yerelleştirme çalışmaları

Bilgi Universitesi cok yerinde bir seminer duzenlemis. Gercekten takdir
edilmesi lazim, bilisim seminerlerinde uzerinde pek durulmayan bir
noktaya dikkati cekmis. Sizi de bu semineri bizimle paylasma ve fikir
danisma konusunda gosterdiginiz hassasiyetten dolayi tebrik ediyorum.

Kalite Guvence konusunda dusuncelerimin ozetini aslinda aktarmistim.
Ceviride yapilan KG ile normal bir yazilim ya da uretimde yapilan KG
arasinda hem gereklilik hem de yontem olarak bir fark oldugunu
sanmiyorum. Siz zaten benden daha iyi dile getirirsiniz bu konuyu.

Ancak temmennim, yerellestirme icin insan gucunun onemini dile
getirmeniz ve insanlari bu yone kanalize etmenin geregini vurgulamaniz.
Bizim cogu projedeki gibi para ya da donanim ihtiyacindan daha cok insan
gucune ihtiyacimiz var. Eger onu saglarsak her sey cok daha kolay olur
saniyorum.

Ayrica, kalitesiz ve yaygin olmayan bir yerellestimeninde uzun soluklu
olmayacagi ve aslinda bir ise de yaramayacagini unutmamak gerekiyor.
Ceviri konusunda en onemli iki kriter bunlar olsa gerek.

Size seminerinizde basarilar diliyorum.

Baris.

--
Gnome-Turk