gstreamer ve scrollkeeper

Gstreamer ve Scrollkeeper'i cevirip Deniz Akkus'a gonderdim. Sizi de
bilgilendireyim dedim. Bu iki paket gnome icinde bol bol kullanilan
ancak gnome cvs'i icinde bulunmadigi icin durum sayfasinda gormedigimiz
paketlerden. Bunun yaninda shared-mime-info paketi de bunlar arasinda.

Ben bunlari bizim durum sayfasina eklemeyi deniyecegim. GTP'deki durum
sayfasi icin bu konu tartisilmisti ama hala beklemede saniyorum. Onlari
beklemeden ayrica ekleyebilirim saniyorum.

Bu arada Liste gene sessizlesti ama Gnome 2.6.1 icin cevirilere devam
etmemiz gerekiyor. Ayrica Gnome KG grubu olusturma onerim vardi
hatilarsaniz Gnome 2.6 sonrasi. Gerekli arkaplani olusturdugumu
soyleyemem ama gene de yapilacak isler ana hatlariyla belli. Bu noktada
adini koyalim diyorum. Ve ben bu KG grubu icin kimler gonullu onu sormak
istiyorum.

KG yani Kalite Guvence grubunun ana cercevesi soyle. Uc kisiden olusacak
grup, Gnome-Turk cevirilerinin standartlarini olusturma uzerinde
calisacak. Grubun ilk gorevi simdiye kadar cevirilen tum paketleri
gozden gecirmek, icindeki imla, genel terim, anlam hatalarini ayiklamak
ve duzeltmek olacak. Daha sonra yapilan tum ceviriler KG grubunun
kontrolunden gececek. KG grubu ceviriler uzerinde son degisimleri yapma
hakkina sahip olacak. KG grubunun kontrolunden gecmeyen hic bir paket
CVS'e yollanmayacak.

Bu simdiye kadar yapmadigimiz ya da sistematik olarak yapmadigimiz bir
sey. Gorkem ya da Fatih ellerinden geldigi kadar gelen dosyalari kontrol
ediyorlar. Ancak bu isi ceviri isinde tecrubeli, dinamik bi grubun
ustlenmesi cok onemli.

KG sadece kontrol mekanizmasi ve bu grupta gorev alacak kisiler fazladan
mesai yapmis oluyorlar. Ayrica ceviriciler de yazim hatasi, terim
yanlislari gibi durumlara fazladan kafa yormayacaklar, bu sekilde is
verimini de arttirmis olacagiz. Bu noktada KG grubu bir hiyerarsik
sistem icinde dusunulsun istemiyorum. Nihayetinde KG grubunun yapacagi
her sey tartismaya acik, herkes tarafindan izlenebilir, katkiya ve
elestiriye tamamen acik seyler olacak.

Evet simdi dusuncelerinizi soruyor, parmaklari gorelim diyorum. Sozu
size birakiyorum.

Baris.

--
Gnome-Turk