Linux senliginde yerellestirme calisma grubu

Merhaba,

Linux senligi etkinlikleri icinde, 19 Mayis 2002 pazar gunu saat 10:45'te
LKD yerellestirme (i18n) calisma grubu'na 1.5 saat ayrildi.

Oncelikle, Turkiye'deki Linux i18n eforunu merkezilestirmek amaciyla
kurulan LKD i18n calisma grubunun baglantida oldugu/ bildigi yerellestirme
gruplarinin bir listesini vermek istiyorum.

1. KDE yerellestirme grubu
2. GNOME yerellestirme grubu
3. GNU yerellestirme grubu
4. Mozilla yerellestirme grubu

Lutfen farkli bir grup kurup calismalarina baslamis olanlar benimle
iletisime gecsinler. Bunu yazmamdaki amac, yukaridaki 4 gruptan hic
olmazsa iki deneyimli arkadasa 1.5 saatlik oturum icinde grubun durumunu
anlatmalari icin soz vermek isteyisimdir.

Genel olarak, calisma grubu boyunca su konularin ele alinacagini
dusunuyoruz:

1. Yerellestirmenin onemi: Ne amacla buradayiz?
2. Linux dagitimlarindaki mevcut Turkce destegi
3. KDE, GNOME, GNOME ve Mozilla calisma gruplarindaki son durum
4. Turkce, Linux'un neresinde?
5. ISO-8859-9'dan UTF8'e gecerken yasanan sikintilar ve bunlarin
   giderilmesine yonelik yapilan calismalar
6. Ortak bir sozluk ve ceviri veritabaninin olusturulmasi
7. LKD i18n grubu web sayfasinin durumu
8. KDE, GNOME ve GNU-TR istatistikleri (diger dillerle karsilastirmali)
9. Ceviri araclari

Yukaridaki konularla ilgili bir sunumun 30 dakika surecegini, 15 dakika
boyunca salondaki izleyiciler tarafindan soru sorulacagini, 30 dakika
boyunca ise ortak tartisma platformuna gececegimizi dusunuyorum.

Yukaridaki konulara eklemek istedikleriniz varsa lutfen benimle temasa
gecin. Eger sunum yapmak istiyorsaniz, yeterli zaman oldugunu da
soyleyebilirim.

Calisma grubu etkinligi suresince isteyenler, bir A4 kagida kendileriyle
ilgili bilgileri doldurup diledikleri bir calisma grubuna
katilabilecekler.

Herkesi Ankara'daki calisma grubuna bekliyoruz. Bu e-postayi tanidiginiz,
merakli kisilere gondermenizi rica ediyorum.

Sevgi ve saygilar,
Gorkem
Gelecek A.S