Re: typhographical ne demektir?

On Thu, Dec 06, 2001 at 11:50:50PM +0200, Alper Ersoy wrote:
> Merhaba,
>
> Bendeki sozluklerde typhography'yi bulamadim, o yuzden en yakin kelime
> olan typography'yi kastettiginizi farzediyorum.
>
> Typography

Yanlislikla yollayiverdim, ozur dilerim. Devam ediyorum.

Typography ingilizce sozluge gore yazim sanati demekmis, sanirim bizdeki
hat sanatina benzer bir anlami var. Garip bir sekilde TDK'nin sozlugunde
tipografi olarak karsilanmis. Aynen aktarayim:

tipografi: is. Fr. typographie 1. Kabartma bicimlerle ilgili baski
yontemi. 2. Basim, basimcilik.

Microsoft ve geri kalan bilgisayar dunyasi "font"larla ilgili olarak da
bu kelimeyi kullaniyor, yani pek bir kabartma ya da basimcilikla ilgili
bir anlami oldugunu sanmiyorum. Belki typographical "yazisal" olarak
karsilanabilir.

Nilgun Hanim'in tavsiye ettigi gibi terim@linux.org.tr listesini de
denerseniz daha dogru agizlardan cevaplar alabileceginizi dusunuyorum.

Saygilarimla,

--
Alper Ersoy