[gnome-nl] Live-cd beta2

Ok nieuwe week nieuwe live-cd,

deze is gebaseerd op de cvs GNOME live-cd van luis villa, die in zijn
beurt weer gebaseerd is op de breezy iso.
Er zijn al wat aanpassingen gemaakt aan de applicaties die zijn
geïnstalleerd op basis van de input van vorige live-cd. (Evince,epiphany
enzo)

Jammer genoeg is deze beta2 wel gebaseerd op hoary iso gezien de breezy
op dit moment kapot was.
(doordat ze hebben zitten rommelen met het pakket dat /dev beheerd
bestonden de /dev/input device files niet meer zoals de xorg package
deze verwachte)
Maar dit zal uiteraard zo spoedig mogelijk opgelost worden, of door de
ubuntu mensen of door ons. (draai zelf ook breezy en mijn oplossing was
om xorg te laten verwijzen naar /dev/.static/dev/input/ device files)

Ik heb een torrent geupload voor distributie, deze zal ik weer een dag
of zo laten draaien.
de torrent is hier te vinden:
http://www.uwn.granerohosting.com/ddlxtreme/public/details.php?info_hash=faff5fe633670a73d46cd9a8e399d3dcc786eeec

Om zelf ook qua applicaties even een duit in het zakje te doen, mijn
puntjes qua de live-cd.

"opnameniveau" & "volumemeter" mogen er uit. (totaal geen nut)
"cd-speler" moet weg. (is mogelijk ook al weg in breezy)

"muine" OF "Rythembox". beide is een beetje suf. (ik ben pro-muine,
gezien deze net wat gelikter is)

"volumeregeling" is geen toepassing maar een instelling.

postscript viewer mag er wel uit.

"conglomerate", mag er wat mij betreft uit. (xml editor)
of moet verplaatst worden naar development.

About ubuntu. (bekent punt, hier is luis villa zelf ook nog mee bezig)

Rythembox/muine moeten standaard de muziek al includen die in het
creative commens mapje staat.
Dat de gebruiker dan niet meer het "first run" wizardje krijgt vind ik
eigenlijk alleen maar fijn.
Dit is een eerste indruk, hoe minder schermpjes en wizards en hoe meer
"meteen werken" hoe beter. IMHO.

verder moeten de docbooks/xml die op de desktop staan nog ge
compiled/converteerd worden.
en erger nog, er moeten de door reinout vertaalde versies komen te
staan :)

als ik even terug kijk in mijn mail zie ik zelfs dat we er een i18n cvs
mapje voor hebben. (dank aan vincent)
http://cvs.gnome.org/viewcvs/gnome-i18n/nl/livecd/

dus als roy of iemand anders even de tevertalen
documenten/plaatjes/filmpjes weet ik veel wat, kan uploaden. (hoe zit
dit met rechten vincent/reinouts kan iedereen uploaden of moet dit via
jullie?)

optimistisch prognose maar ik denk dat we aan het eind van deze maand
mogelijk wel een mogelijke release candidate kunnen hebben.

--
Erik Snoeijs <esnoeijs nl gnome org>