Re: [gnome-nl] Lange ij

Op wo, 30-03-2005 te 15:27 +0200, schreef Reinout van Schouwen:
> Ik heb een ideetje: nu dat bijna alle (grafische) opensource
> programmatuur van UTF-8 gebruik maakt, zouden we best het initiatief
> kunnen nemen om alle voorkomens van de klinker 'ij' te vervangen door
> het unicode-teken U+0133, de lange ij dus (die ik niet in e-mail gebruik
> omdat hier ASCII nog steeds de standaard is). Typografisch gezien ziet
> dat er iets netter uit dan een losse i en j, en tenslotte ligt het
> schrijfmachinetijdperk al enige tijd achter ons.

Afgezien van de constatering dat deze ook nog lastig te typen is, vind
ik het ook altijd een beetje raar staan. Misschien font-afhankelijk,
maar toch. En iedereen is zo aan de ij gewend, dat het ook niet zo
uitmaakt. Ik denk dus dat het een beetje te vroeg is om erop over te
gaan.

--
Vriendelijke groet,        | E-mail: michel klijmij net
                           | Web   : http://michel.klijmij.net/
                           | Jabber: michel jabber xs4all nl
Michel Klijmij             | GPGkey: 0x8A43CF30