[gnome-nl] informatiedag/avond

Goedenavond beste mensen!

Naar aanleiding van de vele reacties die wij binnen krijgen op een advertentie waarin we een inloopmiddag voor laptop gebruikers aankondigen, stuur ik jullie dit mailtje.

Misschien is het een idee om een inloop-dag, -middag cq avond te organiseren voor het MKB, stichtingen, verenigingen, scholen particulieren en andere geïnteresseerden? Ik liep al een tijdje met het idee rond dat dit soort dingen vaker moeten gebeuren om de mensen in contact te laten komen met open source software.

Wij als stichting willen dit gaan realiseren door laagdrempelig te zijn en ik denk door een open en vrij toegankelijke inloop dagen er meer mensen misschien meer vertrouwen gaan krijgen in open source software. Mijn ervaring is als consulent en reparateur van pc's dat ik de mensen een groot plezier doe door het te installeren bij de mensen thuis met een kleine instructie. Maar ook door de mensen ermee laten proberen om te gaan. En vaak lukt dit uitstekend!

De gedachte van vele mensen is dat het zo moeilijk te gebruiken is, niet betaalbaar is, dat er dure cursussen nodig zijn en ga zo maar door! Die gedachten moeten worden "bekeerd" De vraag is aan jullie: Willen jullie hierin ook in bijdragen? Dat kan al door bijvoorbeeld zelf aanwezig te zijn met bijvoorbeeld een lezing, discussie en/of presentaties enz. Het is niet de bedoeling om er een open markt van te maken, maar een voorlichtings event op kleinschalig niveau. Ook niet op ICT niveau en/of gericht op grote bedrijven. Nee, we richten op de (kleine) ondernemers die willen groeien, stichtingen, verenigingen, scholen, particulieren en ga zo maar door. De eindgebruiker dus.

Als stichting hebben we niet veel geld, maar ik kan wel iets betekenen voor de zaal(tjes) en cq slaapplaatsen. Niet iedereen zit goed in de slappe was, dus ik wil hierbij voorstellen dat wij als stichting de kosten van de accommodatie voor onze rekening nemen. Mits gehouden in (de omgeving van) een Stayokay Hostel. De overige kosten moeten we met z'n allen dragen. Of iemand moet een potje hebben voor dit soort zaken........ Dan hoor ik dat graag!

Als iemand nog andere suggesties, ideeën of iets dergelijks al bedacht maar nog niet heeft kunnen uitwerken, aarzel niet om te reageren. Hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Met vriendelijke groet,

Alex de Haan

Stichting SoftwareConsulent.nl