Re: [gnome-cat] Preguntes generals d'un "novato" de Gnome.

On 9/27/06, Toni Hermoso Pulido <toniher softcatala org> wrote:

Hola Marc,

En/na Marc Mauri Alloza ha escrit:
> Hola.
>
> Em dic marc mauri i sóc un nou usuari d' edubuntu i per tant de Gnome,
> com q no estic iniciat en aques escriptori tinc les seguents preguntes:
>
> 1) On puc trobar programes en català per a Gnome?

En principi si tens una distribució de Linux configurada per a iniciar
una sessió en català, els programes se't veuran en aquesta llengua. Si
tinguessis cap problema, digues-nos quina distribució fas servir.

Si fas servir edubuntu és tan senzill com indicar-ho a Sistema -- Administració -- Suport d'idioma. Ell sol es baixarà tots els paquets i tindràs el teu sistema en català

> 2)Que es el Gtk?

Són unes biblioteques que s'utilitzen per a programar la interfície
(finestres, controls) de programes com els de GNOME.

> 3)Cap programa de musica m'obre elsl meus arxius mp3 perqu pot ser?

Segurament et cal instal·lar els connectors adequats per a reproduir
fitxers MP3. Moltes distribucions, per qüestions legals, no els inclouen
per defecte.
Si ens aclareixes quina tens, et podrem ajudar més.

Cap ubuntu porta mp3 per defecte però es molt fàcil instal·lar-lo

http://www.guia-ubuntu.org/dapper/index.php/Instalar_codecs_multimedia
https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats

--
Fran Hermoso Pulido - Savonlinna - Finland