Re: [gnome-cat] Adhesió a iniciativa programari lliure

Hola,

On 9/22/06, Jordi Mas <jmas softcatala org> wrote:

En/na Josep Puigdemont ha escrit:
> Hola!
>
> El dj 21 de 09 del 2006 a les 21:38 +0200, en/na Quim Gil va escriure:
>
> Em sembla molt bona idea, però ara per ara és complicat poder prendre
> una decisió en nom de la comunitat catalana del GNOME, bàsicament pq no
> hi ha ningú que formalment la representi. Potser ho podríem fer dins del
> marc de Softcatalà.

Es podria fer una votació a la llista. Una possible forma d'organitzar-ho seria:

Tothom que vulgui votar envia la seva opció SI o NO respecte a l'adhesió (o
l'opció que calgui decidir) i un nom o pseudònim a una única persona que
recull tots els vots. Per exemple, pseudònim "gnomerules", vot "SÍ".

La llista és per a «usuaris de GNOME de l'àmbit catalanoparlant.»
No s'hi diu pas que s'hi prenen decisions en nom d'ells, tanmateix.
Potser és filar molt prim, però no sóc partidari de prendre decisions
sense haver establert primer les regles del joc.

Ara mateix, però, és l'única solució que tenim si es vol prendre una
decisió en nom del tots. Sempre podem dir que són els integrants de la
llista els qui s'hi afegeixen.
També es pot demanar la GNOME Foundation d'adherir-s'hi...

Després d'un dia fixat es recullen tots els vots i es publica la llista de
noms o pseudònims amb el seu vot, així tothom pot verificar que el seu vot ha
esta comptat i verificar també el resultat. I s'actua en conseqüència del
resultat del vol.

Com ens assegurem que un no hi és subscrit dues vegades, per exemple?
O que hem recollit un nombre de vots per considerar la votació prou
representativa?

Repeteixo que l'últim que voldria és posar pegues. El GNOME és
programari lliure, i per a mi seria molt sorprenent que la voluntat de
la nostra comunitat d'usuaris del GNOME no fos la d'adherir-se a la
proposta.

salut!

/Josep