Re: [gnome-nl] desktop voor MKB

On Wed, 2005-02-23 at 13:02 +0100, Sjoerd Simons wrote:

> Achter ubuntu staat Canonical als bedrijf en die bieden ook betaalde support
> (http://www.ubuntulinux.org/support/paidsupport/) voor hun distributie en
> moedigen ook andere bedrijven aan om ubuntu support te leveren.
>
> Dat debian based distro's niet geschikt zijn voor productie omgevingen is
> natuurlijk pure FUD, er zijn vele bedrijven die het in productie gebruiken..

Ik heb bewust gezegd: een aantal... ik denk bijv. aan Libranet, dat zou
een prima keuze kunnen zijn voor diegenen die een debian based
implementatie doen.
Of vele bedrijven het in productie gebruiken ja dan wel nee, vind ik
geen argument. Kwaliteit, goede degelijke implementatie, security,
support, sla's etc. zijn de zaken die er toe doen... zeker als we het
verschil willen maken met andere besturingsystemen. Geen vendor-lockin,
open-standaarden etc. vormen daarbij een mooie meerwaarde.

> Ieder zo zijn keuze wat hij wil gebruiken, maar rond gaan roepen dat bepaalde
> distro's compleet niet geschikt voor productiedoeleinden, is niet de goede
> manier :)

Het is zeker niet mijn bedoeling een flame-war te starten he, ik geef
alleen aan dat als je een bepaalde distro gebruikt in productie
omgevingen je mijns inziens moet kiezen voor een distro waar een
degelijk bedrijf achter zit, desnoods een zeer grote consultant, anders
blijf je zitten in het hobby-matige en zeker geen serieuze partner voor
serieuze bedrijven.

greetz
Frederik