Re: =?utf-8?B?TsOhdnJoIMSNLiAzOiBbUFBEUyAx?= =?utf-8?Q?=5D_Pravidl=C3=A1_prekladu_do_sloven=C4=8Diny?=

On Sat, May 01, 2010 at 08:07:26PM +0200, Peter Mráz wrote:
> konštruktívna pripomienka:
> Nerozumiem na čo má mať PPDS poradové číslo a na čo o neho má niekto žiadať

Poradové číslo PPDS je užitočné hlavne z dôvodu, že jednoznačne a
jednoducho identifikuje dané PPDS. Názov je príliš dlhý a občas sa môže
stať, že budú dva podobné a mohlo by sa to mýliť. Pri použití čísla sa
zjednoduší hlavička PPDS (položky Ruší a Nahrádza), inak by tam museli
byť celé názvy. Ďalej pomocou čísla sa PPDS jednoduchšie hľadá, či už
diskusia, okolo daného PPDS, alebo v registri PPDS. Keď sa budeme neskôr
na PPDS odkazovať, tak jednoducho budeme môcť písať napr.: "Pozri si PPDS 2,
tam to je". Ak by sme používali názvy, tak by to vyzeralo nejako takto:
"Pozri si "Preklad "GNOME", "GNOME desktop environment" a pod.", tam to
je" Hm. Trochu nemotorné (a veľa úvodzoviek :-).

O číslo PPDS sa nežiada, ale autor si ho jednoducho zarezervuje sám.

> Toto mi príde zase ako zbytočné komplikovanie vecí. Jednoducho sa na
> pravidlo môžeme odkazovať názvom alebo ak tam chceš mať číslo tak ho
> pridel po podaní návrhu.

Pridelenie čísla po podaní návrhu má minimálne dva problémy:
- číslo PPDS je v texte PPDS, takže je dobré, aby ho autor vedel pri
  podávaní návrhu; toto by sa dalo vyriešiť neuvádzaním čísla PPDS v
  texte PPDS, ale to by malo zase ďalší problém, že text PPDS by nebol
  tzv. self-contained.
- prideľovanie čísla niekým ďalším by zaviedlo ďalší prvok do celého
  procesu a tento prvok by mohol prijímanie PPDS spomaliť alebo
  skomplikovať; tak ako je to navrhované teraz, je možné schváliť PPDS
  bez potrebného zásahu niekoho ďalšieho

> Je toto konštruktívna pripomienka?

Áno je. Ďakujem.