Re: Add startup program

On Sat, Mar 06, 2010 at 12:07:38PM +0100, Pavol Šimo wrote:
> "Štartovací program" mi tam nesedí hlavne preto, lebo to vyzerá ako
> program, ktorým niečo naštartuješ. V skutočnosti to sú programy, ktoré
> budu spustené pri (resp. po) inicializácií relácie. Samotné programy
> štartujú akurát seba, ale sú spúšťané pri
> štarte/inicializácii/otvorení/spustení relácie.
> Marián písal, že "program po spustení" sa dosť často používa.
> Predpokladám, že tým myslel preklad vo Windows. Je tak? Ak sa nemýlim,
> tam je priečinok "Po spustení" (Startup), do ktorého pridané programy
> (resp. tam sa väčšinou dávajú zástupcovia) budú spustené po prihlásení
> [...]

To, čo si napísal, je, samozrejme, pravda (viac-menej). Problém je, že v
slovenčine sa prekladom "Pridať program po sputení" dostávame k
nejednoznačnému slovnému spojeniu. Môže to znamenať presne to, čo by sme
chceli, ale aj to, že po spustení niečoho (napr. relácie a pod.) pridáme
nejaké programy. A to už nezodpovedá originálu, ani významu. A mohlo by
to neskúseného používateľa miasť.

Anglický originál týmto problémom netrpí, pretože "Add startup program"
je oveľa jednoznačnejšie. Pomáhajú tomu dve veci:
- slovosled
- to, že "startup" je jedno slovo

Slovným spojením "štartovací program" som sa práve snažil priblížiť tomu
anglickému originálu.

Taktiež ako preklad "startup" je uvádzané "štartovací":

http://slovnik.azet.sk/?q=startup&l=en-sk

a taktiež význam slova "štartovací" nie je až tak úplne mimo:

http://slovnik.juls.savba.sk/?w=%C5%A1tartovac%C3%AD
http://slovniky.juls.savba.sk/?w=%C5%A1tartovac%C3%AD