=?windows-1250?Q?Hostite=BE?=

Bežne sa stretávam s prekladom Host -> Hostiteľ

Neviem, kto to vymyslel ale nezdá sa mi to správne.

Host - je každé zariadenie v sieti ktoré má pridelenú IP adresu (niekedy aj spolu s mennou adresou tzv FQDN)
môže to byť počítač alebo router, tlačiareň atď

Navrhujem tento termín teda prekladat podla kontextu ako
stanica
počítač
adresa stanice
adresa počítača
ale tiež napríklad ak ja Enter IP or Host tak by som to preložil ako Zadajte číselnú IP alebo mennú adresu

aký názor majú ostatní?