=?windows-1250?Q?p=EDsanie_pod=E8iarkovn=EDkov?=

S mojím kontrolórom nemám rovnaký názor na to ako používať podčiarkovníky.
Podľa môjho názoru nie je vhodné zachovávať podčiarkovníky na rovnakom písmene ako sú v originále. Radu, že treba ponechávať podčiarkovníky na rovnakom písmene som čítal už kedysi dávno v akomsi dokumente pojednávajúcom o prekladaní - bohužial už neviem ako sa volal ten dokument

Rozmýšlal som z akého dôvodu sa to vlastne robí

napadlo mi, že človek čo nemá myš a doteraz to mal po anglicky si možno nechce zvykať na nové ovládanie - takýto spôsob ovládania už ale málokto používa ak používam - v dnešných časoch niektoré programy mnemoniky skrývajú pokým používateľ nestlačí alt - väčšinu používateľov potom ani nenapadne že by si mohli prácu ulahčiť na klávesnici druhý dôvod, ktorý ma napadol sú nevidomý ale keďže neviem ako to oni presne riešia a či ich čítačky to dokážu v slovenčine dajako riešiť, (predpokladam že nie)

myslím, že pre slováka je určite lepšia mnemonika (tak sa to vraj správne volá) _nastavenie ako na_stavenie isto malo by to do určitej miery byť jednotne aby v ponuke Súbor nebolo raz _Nový dokument a podruhý raz Nový _dokument a v treťom programe Nový dokumen_t

Ale podla mňa to nemá zmysel v nejakom programe kde sú len dve tlačítka _Pridať a O_dstrániť mnemonika na _d je preto lebo v originále je _Delete tu je podla mna lepsie použiť _Odstraniť

Podla mna by malo byt pravidlo také že najčastejšie používané mnemoniky by mali mať mnemoniku vždy na prvom písmene - používatel si to spojí chcem nastavovat musim stlacit alt+n

Otázka znie čo v prípade keď máme v jednom menu Otvoriť aj Odstrániť? Tu by som dal to O_dstranit lebo sa odstranuje menej casto ako sa otvara - ale zalezi to, od konkrétneho programu.

Gnome nemá tiež žiadny problém s tým ak sú v jednom okne resp. ponuke dve rovnaké mnemoniky. Vtedy sa prepína z jedne na druhu podla ich zameriavacieho poradia (focus order). Tu bude asi rozumnejšie ak sa to dá nepoužívať rovnaké písmená lebo používatel potom musí niekolko krát stlačiť alt+o aby sa dostal na položku ktorú chce.

zaujíma ma názor ostatných na tento problém

tiež by to mohla byť jedna z vecí ktorú by kontrolóri nemuseli extremne silno kontrolovať