[gnome-nl] Je i.p.v. u in Gimp

Beste medevertalers,

Zoals jullie hier [1] zien is er een discussie ontstaan over het gebruik van je i.p.v. u. Ik stel voor om de discussie hier voort te zetten.

Wij hebben lang geleden besloten altijd u te gebruiken, maar in de vertalingen van Gimp is kennelijk besloten om u te vervangen door je. Mochten wij met z'n allen besluiten om over te stappen naar je, dan moeten alle vertalingen aangepast worden. Behalve dat dit een enorme klus zal zijn, is het ook maar de vraag of we het wel willen. Aangezien Gimp niet alleen in Linux gebruikt wordt, zouden we er ook voor kunnen kiezen alleen in Gimp je te gebruiken.

Persoonlijk ben ik een voorstander van u, maar ik zie wel een verandering in Nederland (niet in Vlaanderen!). Er zijn steeds meer instanties die gaan tutoyeren. Ik vind het taalverarming, maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Wat vinden jullie?

Groet,
Hannie

[1] https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp-gap/master/po/nl/