[gnome-nl] [DL]gimp-gap - master

Hallo,

Er is een opmerking bij gimp-gap — master — po (Nederlands) geplaatst.
https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp-gap/master/po/nl/

Misschien is het goed idee als er documentatie publiek komt (indien dit er niet is) met betrekking tot
richtlijnen omtrent vertalen en terminologieën. Dit voorkomt verwarring.
Ik zie namelijk best wat verschillen, die de gebruikersinterface van Gimp niet makkelijker maken.
Kijk bijvoorbeeld naar het bestandsmenu:
Exporteer als..., Toon in bestandsbeheer, maar Afdrukken, Opslaan als...
Je / U is ook iets wat consequent moet gebeuren en moet ook voor iedereen duidelijk zijn.
Ik heb wel behoefte aan duidelijkheid, want in eerste instantie kreeg ik ook de instructie om u te gebruiken,
daarna kreeg ik de instructie om je/jij te gebruiken. Dit heeft geresulteerd dat ik van alles wat met Gimp te
maken heeft ik nu 2 versies heb gemaakt. Die tijd had ik liever anders gebruikt.
Als er duidelijke documentatie komt, is het voor mensen misschien ook makkelijker om te komen helpen.
Het is maar een suggestie, maar de wiki van Gimp zou voor zoiets een prima plek zijn als het om het Gimp
gedeelte gaat.

Marcia van den Hout
--
Dit is een automatische berichtgeving van l10n.gnome.org.