[gnome-nl] [DL]gimp-gap - master

Hallo,

Er is een opmerking bij gimp-gap — master — po (Nederlands) geplaatst.
https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp-gap/master/po/nl/

Mooi om te zien dat er zo veel aandacht wordt besteed aan een Nederlandse vertaling van Gimp.

Wat betreft de "u/je"-discussie kan ik het volgende inbrengen.

Over het algemeen is het goed om een relatief belangrijke vertaalafspraak als "u/je" eerst af te stemmen. Ik
heb er niks over gezien, maar het kan natuurlijk dat ik het gemist heb.

Een aantal voorbeelden uit een zoekopdracht op internet, met wervende teksten, zijn lastig te vergelijken met
een gebruikersinterface van een computerprogramma. Voor zover ik weet is alle software, niet alleen GNOME
maar ook bijvoorbeeld Firefox en Thunderbird, steeds met "u" vertaald.

GIMP is onderdeel van GNOME en poogt een coherent geheel te zijn. Voor de consistentie van de
Nederlandstalige interface is één vertaalwijze wenselijk.

Justin van Steijn
--
Dit is een automatische berichtgeving van l10n.gnome.org.